חשיבות בחירת הפונטים בעיצוב לוגו

לפונטים יש חשיבות רבה בעיצוב לוגו בפרט ובכלל בכל מה שקשור לעולם העיצוב הגרפי כמו עיצוב מודעות פייסבוק, באנרים, חתימה למייל, תוצרים לדפוס ועוד. כשבאים לבצע עיצוב לוגו לעסקים בחירת הפונט חייבת להיות תואמת למסר שהעסק רוצה להעביר. שימוש בפונט איכותי אשר תואם למסרים של העסק תסייע למי שצופה בלוגו להבין את המסר הזה בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, ברגע שמתחילים בתהליך של מיתוג עסק, חשוב לשמור על השפה המיתוגית לאורך כל הדרך. כלומר השימוש בפונט שנבחר בלוגו ישמש גם עבור חבילת המיתוג וילווה גם תוצרים כמו כרטיס ביקור, חתימה למייל, דף לוגו ועוד.

צריכים עיצוב לוגו? לפני שאתם מחפשים חברה שתעצב עבורכם את הלוגו, נסו לחשוב בעצמכם איזה מסר תרצו להעביר למי שיצפה בלוגו שלכם. האם תרצו פונט עדין או גס, "רציני" או "קליל", חדש או ישן ועוד. זאת בהתאם למסרים שתרצו להעביר ובהתאם לקהל היעד שלכם.

חשוב להבין כי הפונטים האיכותיים באמת אינם חינמיים. ומחיר של פונט טוב יכול להגיע לאלפי שקלים. אם אתם בעלי עסק שצריכים עיצוב לוגו ואינכם מעוניינים להתעסק בעיצוב גרפי באופן מקצועי, תוכלו לחסוך את עלויות רכישת הפונט ולתת לחברה או מעצב גרפי לעצב עבורכם, כך הם יוכלו לעשות שימוש במאגר הפונטים שרכשו עבור עיצוב הלוגו שלכם. לפני הכול, וודאו שלחברה שבחרתם לעבוד איתה, אכן יש מגוון של פונטים טובים ואיכותיים עבור עיצוב הלוגו שלכם, והכי חשוב – שפונטים האלה אכן מאושרים לשימוש מסחרי.

סוגים עיקריים של פונטים

ישנם מספר סוגי פונטים עיקריים:

פונט Serif – פונטים אלה מאופיינים באותיות בעלי סיומת שפיצית ובעובי שמשתנה מאות לאות. פונטים מסוג זה יתאימו לחברות יוקרה, חברות שרוצים לשדר אמינות וחוזק, סמכותיות ועוד.

פונט San Serif – פונטים אלה יהיו ללא סיומת שפיצית. בדרך כלל אלו היו פונטים עם עובי אחיד באותיות. אלו פונטים שנחשבים למודרניים יותר, חדשניים ונקיים. פונטים אלו יתאימו לחברות טכנולוגיה, עסקים שרוצים לשדר קידמה ומודרניזציה, עסקים שרוצים לשדר מינימליזם ועוד.

פונט Script – פונטים אלו מאופיינים בכך הם מדמים כתב יד. הצורה שמאפיינת אותם היא מסולסל ומעוגל. לעיתים הפונטים האלה נראים כמו חתימה. פונטים אלה מעבירים מסר של אלגנטיות, פמיניזם, והם מעבירים תחושה של מסר אישי, מאחר ואינם רשמיים כמו יתר הפונטים.

משקלי הפונטים

כל גופן מגיע בדרך כלל עם מספר משקלים. המשקלים מייצגים את העובי של האותיות. משקלים לדוגמא: משקל דקיק, משקל דק, משקל רגיל, משקל בינוני, משקל נטוי, משקל עבה, משקל כבד ועוד.

 

בהתאם לסוג העסק ולמסרים שתרצו להעביר – הגרפיקאי ידע לבחור עבורכם את הפונט המתאים ואת המשקלים הנכונים. לעיתים יהיה שימוש באותו פונט, אך במשקלים שונים. וכך ניתן להבחין בין שם העסק לסלוגן למשל.

My Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צילום לאמזון – ישפיע בצורה משמעותית על המכירות
ביצוע נכון ומקצועי של צילום לאמזון יכול להזניק את המכירות שלכם קדימה ולסייע לכם להגדיל את המחזור...
קרא עוד »
יונ 30, 2021
תובנות חיוניות על שטיפה בלחץ מים: חשיפת היתרונות
שטיפה בלחץ מים, הנתפסת לרוב ככלי לניקוי פני השטח בלבד, טומנת בחובה משמעות עמוקה יותר ומגוון של...
קרא עוד »
אפר 16, 2024
קריינות מקצועית בכל שפה, היכן נמצא?
הצורך בקריינות מקצועית זהו צורך נחוץ מאוד בהרבה מאוד תחומים. אנחנו יודעים היום כי אין כמעט דבר שאין...
קרא עוד »
יונ 18, 2020