האם כל סוג של בריכה דורש היתר בניה לבריכה?

התברכתם בבית פרטי, יש לכם חצר, מתחשק לכם להתפנק עם בריכה שלכם, צמוד לבית. הקמת בריכה עשויה להיות מוגדרת בתור תוספת בניה המצריכה היתר. השאלה המרכזית שעולה לפני תחילת העבודה היא האם כל סוג של בריכה דורש היתר או שאפשר לעקוף את ההליך הזה, מבלי להסתבך בהמשך. 

העמדת בריכה ללא היתר 

ההבדל המרכזי בין בריכה שמצריכה היתר לבין בריכה שלא מצריכה היתר טמון באופן העמדת הבריכה. במידה והבריכה איננה מחוברת לקרקע בחיבור של קבע ובמידה ואין צורך בעריכת תוכנית הנדסית או אדריכלית, אין צורך בהיתר. לרוב מדובר על מתקן אירעי, כלומר בריכה שמעמידים מעל לפני השטח ללא קונסטרוקציה. במידה ומדובר בבריכה קבועה, כאשר יש צורך לחפור, לצקת בטון או לבצע פעולות בניה חליפיות או נוספות, סביר שהיתר יהיה מחויב המציאות. זה לא משנה אם מדובר בבריכה מתועשת, מפיברגלס או מבטון. אם יש ספק, התייעצו עם משרד אדריכלות.  

איך מוציאים היתר בניה לבריכה 

במידה ואינם רוצים להסתפק בבריכה מתנפחת או בבריכה שמציבים אירעית מעל פני השטח, תצטרכו תוכנית לקבלת היתר בנייה לבריכת שחייה. תוכנית מבוצעת על ידי משרד אדריכלות (אדריכל או הנדסאי אדריכלות), כך שתעמוד בקריטריונים. התוכנית מוגשת לוועדה המקומית לצורך בדיקה וקבלת היתר. מרגע שיש לכם היתר, אנשי המקצוע יכולים להתחיל בעבודה על פי תוכנית שאושרה. שימו לב כי הקמת בריכה ללא היתר עלולה לגרור אישום פלילי והטלת קנסות כך שמומלץ לפעול כחוק. שלא כמו הקמת בריכה עילית ללא חיבור קבע לתשתיות, כאשר משקיעים בבריכה, חשוב לעבוד נכון, מהרגע הראשון. תחילה, תוכנית ביצוע והיתר. לאחר מכן מזמינים קונסטרוקטור, אדריכל, מודדים וכל יתר אנשי הביצוע שיעמידו עבורכם בריכה לתפארת. 

אולי יעניין אותך גם תכנון בית פרטי

My Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איטום מעברי צנרת
המאמר באדיבות חברת שרפים בשעת שריפה, עלולות להישרף כל התשתיות במבנה. כדי לעכב את הבעירה משתמשים...
קרא עוד »
מאי 22, 2021
עוקבים ישראלים באינסטגרם
הרעיון מאחורי הפוסט הזה הוא להראות לכם איך לקנות עוקבים באינסטגרם. זוהי פלטפורמה מאוד פופולרית...
קרא עוד »
ספט 24, 2022
צלם חתונות
כדי למצוא את צלם החתונות הטוב ביותר, תצטרכו לעשות כמה דברים לפני כן. במאמר זה, אנחנו הולכים ללמוד יחד...
קרא עוד »
פבר 08, 2021